Niet langer concurrerend zonder “Social Business”

Het Americaanse bedrijf “Get Satisfaction” heeft een studie op haar blog gepubliceerd genaamd “Let’s get down to Social Business” met een analyse van het strategisch denken over en de positionering van een bedrijf.

De vraag “What is Social Business?” was het uitgangspunt van dit onderzoek. “Get Satisfaction” definieerde Social Business als een samenkomen van de Enterprise Software, CRM ea in 3 steekwoorden: “Social Technologies”, Social Media (marketing) en Sociale Handel (e-commerce). Van bijzonder belang hier zijn de antwoorden van de ondervraagde CEO (zie tabel).

53% van de bestuurders zijn er vast van overtuigd dat het afstand doen van “Sociale Business” een handicap in de concurrentie betekent. Gelijktijdig gaan zij ervan uit dat onderhoud van “sociale commerce” een hogere winsten en meer inkomsten betekent.

Het tweede deel van de grafiek laat zien dat er nog steeds sectoren zijn die op het gebied van “Sociale Business”een inhaalslag te maken hebben.

Op plaats een, niet erg verrassend, sttat de technologie-industrie met 16 procent op de laatste plaats met 2 procent van het onderwijs.

Over Get Satisfaction
Get Satisfaction is een eenvoudige manier om online gemeenschappen die productieve gesprekken tussen bedrijven en hun klanten in staat op te bouwen. +50.000 Communities are Powered by Get Satisfaction en die krijgen samen 5,5 miljoen bezoekers per maand. De klanten zitten zowel bij het MKB als bij de Fortune 500-bedrijven.